Odklepanje Xiaomi M365/ M365 PRO / Essential / MI PRO2 / MI 1S / MI3 / Segway Max G30 in G2

Programska optimizacija - Povečanje moči in hitrosti električnih skirojev XIAOMI in NINEBOT

Prijetno branje – komentarji zaželjeni

Pred časom me je poklical Matija iz Ptuja in me prosil, če bi mu lahko povečal hitrost njegovega električnega skiroja Segway Ninebot G2. Povedal sem mu, da je poseg možen, da stane 150 EUR, ker bo po vsej verjetnosti potrebno zamenjati matično ploščo in jo programsko optimizirati, ker se originalne ne da. V tem primeru originalna matična plošča ostane stranki.

Nato je skiro pripeljal, dobila sva se na Štajerskem koncu, saj sem sam iz Kamnika in sem imel pot tja. Skiro odprem in ugotovim, da gre za novejšo serijo, kjer je vgrajen drugačen kontroler. Skiro natančno pregledam, vse skupaj analiziram ter se podučim, kako zmanipulirati programsko opremo omenjenega kontrolerja preko ST-LINKA.

Ker je postopek zelo invaziven in pri razstavljanju matične plošče lahko pride do poškodbe in posledično tega, da se matična plošča pokvari, naročim novo originalno matično ploščo, da jo imam za rezervo v primeru, da pri posegu karkoli zalomi.

Matično ploščo dobim na zalogo in lotim posega.

Na matično ploščo nalotam 4x kabel in vse skupaj priklopim preko ST-linka na računalnik. Zamenjam programsko opremo in vse skupaj sestavim nazaj. Prižgem skiro, ga preko BT malce nastavim, dosega hitrost 32 km/h. Poseg je trajal vse skupaj več kot 5 ur (dodatno naročanje rezervne matične plošče zaradi varnosti in seveda strošek nakupa).  Urejen skiro odpeljem nazaj na Štajersko, ker sem imel tja pot. Stranka skiro prevzame, plača 150 €, ji izdam račun za poseg, gre testirat, ji povem, da gre 32 km/h in je zadovoljna. Opozorim jo, da naj ne priklaplja skiroja na originalno aplikacijo na telefonu, ker se lahko nazaj posodobi na zadnjo verzijo in so lahko težave s hitrostjo.

Povem ji tudi, da skiroja nisem imel časa testirati in se dodatno igrati z vsemi možnimi nastavitvami shekane programske opreme.

Stranka zadovoljna odide. Ker sem imel naslednji dan malce časa in sem želel še olj zadovoljno stranko, dodatno naštudiram, kako spraviti skiro na 35 km/h, kontaktiram stranko in ji zadevo pojasnim. Po emailu ji pošljem naslednje zelo enostavne napotke:

Pozdrav,

v primeru, da boste želeli 35km/h namestite uradno aplikacijo, povežete skiro in če vas vpraša za posodobitev programske opreme date NE.

Nato po navodilih spremenite nastavitve…, sporočite kako je šlo prosim.

Stranka sporoči, da skiro zdaj dosega hitrost 35 km/h. Nato ponovno javi, da gre sicer 35 km/h, vendar nekaj trokira, ko se pelje po klancu navzdol. Predstavlja si, da bo šel skiro 40 km/h ali več po klancu navzdol.

Kasneje piše, da skiro zdaj dosega samo še 27 km/h in da nekaj ni v redu. Vprašam jo, koliko ima napolnjeno baterijo, in reče 44%. Stranki pojasnim, naj napolni skiro do konca, saj je hitrost odvisna od napolnjenosti baterije (več v članku: https://shekan.si/hitrost-in-moc-skiroja-je-odvisna-od-napolnjenosti-baterije/), to sem ji pojasnil tudi že pred prevzemom skiroja, bolj napolnjena baterija, večja voltaža višja hitrost. Vožnja z višjo hitrostijo manjša prevožena razdalja.

Nato ponovno pošilja SMS-je, tudi v nedeljo, in zahteva, da uredim skiro, da bo šel 35 km/h. Sam ne vem, kaj se dogaja, skiro bi moral videti, stranka zatrjuje, da gre skiro vedno samo še 30 km/h.

Pojasnim ji, da je ob “telovadbi” z originalnim programom lahko skiro posodobila na tovarniško programsko opremo. Da gre 30 km/h, ker sem nastavil “varovalko” in to je nastavitev regije skiroja na US regijo, kjer je zakonsko omejen na 30 km/h.

Stranka zopet piše v ponedeljek ob 7h zjutraj, da naj uredim, da reklamira itd. Pojasnim ji, da ima 3 možnosti:

  • povrnitev matične plošče nazaj v prvotno stanje (25km/h, zadnja programska oprema – kriptirana) in vračilo denarja
  • ponovno poseg in plačilo s popustom namesto 150€, 100€
  • pousti kot je in je zadovoljna s hitrostijo 30km/h

Stranka prične groziti, da je povečanje hitrosti nelegalno in da me bo prijavila. Pravi, da bo kontaktirala mojega delodajalca in mu povedala, kakšno storitev nudim.

Stranki napišem, da naj mi ne grozi in naj nemudoma preneha nadlegovati preko SMS sporočil. Da me lahko pokliče, vendar naj mi ne piše več, ter da je bila seznanjena ssplošnimi pogiji shekan.si, izvleček: Uporaba skiroja, ki je bil optimiziran za doseganje hitrosti nad 25 km/h, v cestnem prometu v Sloveniji ni dovoljena po zakonu. Uporabnik je sam odgovoren za spoštovanje cestnoprometnih predpisov. Shekan.si ne prevzema odgovornosti za morebitne pravne posledice, ki bi lahko nastale zaradi uporabe skiroja v nasprotju z veljavnimi zakonskimi omejitvami.

Popoldne sporoči, da želi povrnitev v prvotno stanje in povračilo denarja. Napišem ji, da je prevzem skiroja možen v sredo (v petek imam zopet pot in ji skiro vrnem skupaj z denarjem).

Čez dve uri piše, da gre zdaj skiro 32 km/h in da ga preko navodil, ki sem jih napisal zgoraj, lahko ponovno nastavi na 35 km/h ter da je bil “lažen alarm” itd.

Kot zanimivost: Nastop stranke, ko sva se dobila je bil “jaz sem frajer” poln denarja, delam v Avstriji… 150€ to je zame drobiž… imam tudi električna kolesa, ki bi jim želel povečati hitrost itd. 

Domnevam, da je želela povrnitev denarja za korektno opravljeno storitev na zelo grd in podel način.

Na žalost ji ni uspelo.

Na tem mestu smo zaključili. V primeru, da bi imela zgodba nadaljevanje, nadaljevanje napišem.

Bojan

Tečen lastnik skiroja Segway Max G2

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Pomakni se na vrh